Aston Martin-baas Andy Palmer heeft zelf bevestigd dat het Britse merk werkt aan een batterij onder een spanning van 800 volt voor zijn elektrische berline. Net zoals Porsche met zijn Taycan, dus. Die oplossing zou extreem snel laden mogelijk moeten maken.
Het is ondertussen al een tijdje geen geheim meer dat Aston Martin ook een elektrische berline op de markt wil brengen in 2019. Dat bevestigde het merk zelf bij de onthulling van schetsen van het model, dat RapidE zou heten. De auto wordt echter in een beperkte reeks gemaakt, want Aston Martin wil er slechts 155 exemplaren van verkopen. De ontwikkeling lijkt echter goed te vlotten. Op zijn Twitteraccount publiceerde Andy Palmer, de baas van het Britse merk, namelijk net een eerste foto van de toekomstige batterij die in deze 155 zeer exclusieve EV’s terecht zal komen.
800 volt
Palmer hield het trouwens niet bij die tekening, want hij voegde er meteen bij dat deze module zal werken onder een spanning van 800 volt. Net zoals wat Porsche onlangs beloofde voor zijn elektrische berline Taycan. Dat is een dubbel zo hoge spanning als in de meeste andere elektrische auto’s die vandaag op de markt zijn, zoals bijvoorbeeld die van Tesla. Dergelijke hoge voltages maken zeer snelle laadbeurten mogelijk. Aston Martin wil nog geen verdere details lossen over het onderwerp, maar laat ons niet vergeten niet dat Porsche belooft dat zijn batterij 400 kilometer rijbereik kan ‘tanken’ op een kwartiertje tijd.
A significant step forward on @astonmartin road to zero emission capability. This is the first production intent battery for the RapidE, Aston’s first EV. The significance is it’s also an 800v system, likely to be an industry first when launched to 155 lucky customers at end 2019 pic.twitter.com/UVmselGbCg
— Andy Palmer (@AndyatAston) August 21, 2018
Publicité
Pingback: Aston Martin onthult technische kenmerken van Rapide E – GreenCars.Be ! greencars.be