C5 Aircross wordt Citroëns eerste plug-in hybride

C5 Aircross wordt Citroëns eerste plug-in hybride

Een paar maand na zijn lancering in China maakt de SUV C5 Aircross zich eindelijk op voor zijn komst naar Europa. Hij mag de eerste plug-in hybride aandrijflijn van Citroën inwijden. Maar niet voor eind 2019.

De nieuwe Citroën C5 Aircross is een neef van de Peugeot 3008, Opel Grandland X en DS 7 Crossback en mag dus ook de plug-in hybride aandrijflijn van PSA gebruiken. Bij de voorstelling van de Europese versie van zijn nieuwe top-SUV herinnerde Citroën er namelijk nog eens aan dat het er ook een plug-inversie van wil maken. Al komt die er niet voor het eind van volgend jaar. Nog even geduld dus voor je een bestelbon kan tekenen… of alle technische details kan kennen. Voorlopig beperkt Citroën zich ertoe te melden dat het theoretische zuiver elektrische rijbereik van de toekomstige stekkerhybride SUV 60 kilometer zal zijn. Dat komt waarschijnlijk overeen met zo’n 45 kilometer onder “reële” rijomstandigheden.

Hydraulische aanslagpunten

In vergelijking met zijn neven bij de PSA-groep onderscheidt de C5 Aircross zich technisch gezien door zijn nieuwe schokdempers met hydraulische aanslagpunten die werden ingewijd door zijn kleine broer C4 Cactus. Die oplossing heeft als doel het werkingscomfort van deze grote SUV te maximaliseren. En bovendien krijgt hij stoelen die het gevoel moeten geven dat je in een rijdend salon zit, dankzij een dikke vulling waarvoor inspiratie is gezocht in de matrassenwereld.


Publicité

Delen