City K-ZE: elektrisch ‘budgetmodel’ van Renault

City K-ZE: elektrisch ‘budgetmodel’ van Renault

Zoals beloofd heeft Renault op het salon van Shanghai de definitieve versie onthuld van zijn concept K-ZE. Daarmee kan de Franse autobouwer doordringen tot de grootste elektrische automarkt ter wereld: China.

 

Tot op heden concentreerde Renault zijn inspanningen voor het uitrollen van een familie van elektrische modellen vooral op het Oude Continent. Met de City K-ZE die zopas in Shanghai is onthuld stort de Franse autobouwer zich nu op de meest dynamische elektrische markt ter wereld: China. De City K-ZE wordt ter plekke gebouwd via een joint-venture tussen eGT New Energy Automotive Co, Ltd. en de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi. Tegen het eind van het jaar komt hij op de markt. Let wel: de elektrische auto voor het A-segment zal zich niet tot China beperken. Renault spreekt van een wereldwijde carrière, zonder echter in detail te verklappen op welke markten hij nog allemaal beschikbaar zal zijn.

4 uur laden

Daarmee kennen we dus het uiterlijk van de City K-ZE, maar de technische details verklapt Renault nog niet allemaal. De Fransen willen al wel kwijt dat de City K-ZE dankzij diverse herlaadmodi compatibel is met zowel thuislaadsystemen als met de openbare infrastructuur. Bij snelladen volstaan 50 minuten om van 0 naar 80 procent te gaan. Aan een standaard lader zou de batterij op slechts 4 uur tijd weer helemaal vol zijn, wat laat vermoeden dat ze niet overdreven groot is. Ter herinnering: eerder gaf Renault al aan te mikken op een rijbereik van meer dan 250 kilometer.


Publicité

Delen

Een commentaar opstellen