DS 7 Crossback stelt zijn E-Tense 4×4-versie voor

DS 7 Crossback stelt zijn E-Tense 4×4-versie voor

 

PSA blijft zijn plug-in hybride speelkaarten op tafel gooien. De jongste in het rijtje is de E-Tense 4×4-versie van de recente grote SUV DS 7 Crossback. Die is technisch identiek aan de 3008 Hybrid4 van Peugeot, maar met wat meer “premium”-parfum over zich heen gespoten.

 

Hoewel het nog wel even duurt voor je effectief een bestelbon zal kunnen tekenen (meer dan een jaar zelfs…) blijft de Franse PSA-groep zijn plug-in hybride modellen verder onthullen. We maakten al kennis met een model van Citroën (enkel in 4×2) en daarna met die van Peugeot (4×2 of 4×4). Vandaag wordt de interpretatie voorgesteld van het premiummerk DS: de DS 7 Crossback E-Tense 4×4. Zoals zijn naam al aangeeft, erft die de krachtigste variant van de plug-in hybride aandrijflijn van PSA, die zich onderscheidt door zijn vierwielaandrijving.

Drie motoren

Technisch gezien is deze versie dus verwant aan de Peugeot 3008 Hybrid4 die we onlangs nog mochten ontdekken. Dat betekent dat in de neus van de DS-SUV een 1.6-turboviercilinder met 200 pk ligt die wordt bijgestaan door twee elektromotoren van 110 pk: een op de vooras en een op de achteras. Het gecombineerde vermogen piekt op 300 pk, het koppel op 450 Nm.

50 kilometer WLTP

In elektrische rijmodus geraakt de DS 7 Crossback E-Tense 4×4 exact 50 kilometer ver volgens de recente WLTP-verbruikscyclus door gebruik te maken van de stroomvoorraad in zijn batterij van 13,2 kWh (identiek dus aan die van de Peugeot 3008 Hybrid4). De batterij laat zich daarna aan een wallbox van 32 A herladen in twee uur dankzij een interne lader van 6,6 kW. Aan een klassieke thuisstekker van 8A duurt het 8 uur volgens de eerste informatie die DS Automobiles publiceert. Ter herinnering: DS heeft onlangs ook zijn toekomstige zuiver elektrische auto onthuld: kleine broer DS 3 Crossback E-Tense. Maar ook dat model laat nog tot eind 2019 op zijn marktintroductie wachten.


Publicité

Delen