Hyundai Ioniq: facelift zit eraan te komen

Hyundai Ioniq: facelift zit eraan te komen

Het eerste model van het ‘geëlektrificeerde’ offensief van Hyundai kwam in 2016 op de markt en maakt zich nu al op voor een opfrisbeurt. Dit is alvast het nieuwe gezicht en het gemoderniseerde dashboard van de gefacelifte hybride en plug-in hybride Ioniq, die halverwege 2019 op de markt komen.

 

Het eerste automodel op de markt dat zowel verkrijgbaar was als hybride, plug-in hybride en in een elektrische versie heeft sinds zijn lancering in 2016 al 60.000 klanten verleid en maakt zich nu op voor een opfrisbeurt. In zijn officiële persbericht stelt Hyundai echter enkel de nieuwe hybride en plug-in hybride versies voor van de Ioniq, die half 2019 op de markt worden verwacht. De Koreaanse reus houdt voorlopig nog de lippen op elkaar over de evoluties van de zuiver elektrische versie. Die zou echter van de gelegenheid gebruik gaan maken om zich een grotere batterij aan te meten.

Uiterlijke wijzigingen

Deze restyling aan de helft van de carrière van de Ioniq brengt het nieuwe radiatorrooster van de meest recente producten van Hyundai in combinatie met een moderner lichtdesign. Ook in het interieur vallen de veranderingen op, met de komst van een groot, zwevend scherm waarvan de diameter kan oplopen tot 10,25 duim.

Regenererend remmen

Op technisch vlak kondigt Hyundai geen evoluties aan voor de hybride aandrijflijn van zijn Ioniq-versies. Wel is het regenererende remsysteem meer geperfectioneerd. Zoals in de Kona EV zal je daarmee “met één pedaal” kunnen rijden wanneer het in zijn krachtigste stand staat.

GDM

Tot slot kondigt Hyundai nog de komst aan van de rijmodus “Green-Zone Drive Mode” (GDM) voor de twee nieuwe hybride Ioniq-varianten. Die detecteert automatisch wanneer je een lage-emissiezone inrijdt en laat de auto dan zo veel als mogelijk in zuiver elektrische modus rijden.


Publicité

Delen