Mercedes EQC: gecamoufleerde reclamecampagne

Mercedes EQC: gecamoufleerde reclamecampagne

Het eerste elektrische model van Mercedes’ toekomstige EQ-familie, de SUV EQC, zet zijn ontwikkeling onder de Spaanse zon verder. De gecamoufleerde prototypes worden meteen ingezet in een internationale reclamecampagne.

Ontwikkelingsprototypes krijgen camouflagekleuren zodat ze vrij kunnen rondrijden terwijl het lastig is om te ontcijferen welk model er nu eigenlijk te zien is. Maar dat is hier niet het geval, want Mercedes heeft beslist om de camouflage op de ontwikkelings-EQC’s te gebruiken als promotiemiddel voor zijn toekomstige elektrische familie EQ. Op de flanken van de prototypes die tegenwoordig in Spanje rondrijden is namelijk duidelijk zichtbaar de slogan “#SwitchtoEQ” aangebracht. En omdat je best doet wat je zelf doet, heeft Mercedes zelf foto’s van deze originele camouflage via de sociale media verspreid.

Van het ijs naar het stof

Deze tests in Spanje moeten niet enkel voor reclame voor de toekomstige EQ-familie zorgen en geïnteresseerde klanten laten weten dat Mercedes nu ook klaar is om een elektrische SUV op de markt te brengen, maar ze laten de ingenieurs bovendien toe om de elektrische aandrijflijn onder hoge temperaturen en onder droge en stoffige omstandigheden te testen. Het is een van de laatste testfases, na die van afgelopen winter onder ijzige omstandigheden, die moeten worden doorlopen voor de lancering van de EQC definitief groen licht kan krijgen.


Publicité

Delen