Mitsubishi verfijnt Outlander PHEV

Mitsubishi verfijnt Outlander PHEV

Deze plug-in hybride SUV kwam in 2013 op de markt en de Mitsubishi Outlander PHEV onderging eerder al een esthetische facelift in 2015. Vandaag krijgt de aandrijflijn een verjongingskuur.

Deze Mitsubishi Outlander is een pionier in zijn genre en het werd de best verkochte plug-in hybrid ter wereld waarvan meer dan 140.000 stuks (waarvan 100.000 voor Europa) werden verkocht. Die mooie resultaten betekenen niet dat de constructeur op zijn lauweren wil rusten. Op het salon van Genève heeft de Japanse constructeur tal van vernieuwingen in petto voor deze bestseller. Om te beginnen verdwijnt de 2.0 benzinemotor die volgens de Atkinson-cyclus draaide en hij wordt vervangen door een 2.4 benzinemotor die hetzelfde werkingsprincipe gebruikt. De constructeur wil nog geen concrete specificaties meedelen maar wil wel kwijt dat deze motor meer koppel levert en een hoger rendement haalt. Dat is niet alles, want Mitsubishi geeft aan dat de Outlander PHEV een generator krijgt die 10% meer vermogen levert. Er gaat ook iets meer vermogen naar de achteras, waardoor de wagen zich iets speelser gedraagt. Zelfs de batterijcapaciteit gaat er 15 % op vooruit want de capaciteit stijgt van 12 naar 13,8 kWh. Zo zal de Mitsubishi PHEV ook een iets grotere elektrische actieradius hebben. Concrete technische gegevens worden bij de opening van het autosalon van Genève verwacht. De automatische versnellingsbak zal verder worden uitgerust met een Sport-modus en een Snow-stand, naast de bestaande Normal en een Lock-rijmodi. Die sportieve rijstand speelt in op een actieve rijstijl en het sneeuwprogramma helpt op een gladde ondergrond.


Publicité

Delen