Nissan Leaf krijgt eindelijk “long range”-versie

Nissan Leaf krijgt eindelijk “long range”-versie

Op de CES in Las Vegas heeft Nissan eindelijk de versie met ‘dikke batterij’ van zijn Leaf voorgesteld. Die slikt 62 kWh. Hij wordt aangekondigd als een beperkte reeks en komt deze zomer naar onze wegen.

 

Europa’s best verkochte elektrische auto van 2018, de Nissan Leaf, kreeg op de technologiebeurs CES van Las Vegas een kleine technologische update. Nissan onthulde er namelijk een versie met de naam Leaf 3.Zero. Die pakt in de eerste plaats uit met een gemoderniseerd infotainment waarvan het scherm groeit naar 8 duim.

Leaf 3.Zero e+

Maar vooral de nieuwe Leaf 3.Zero e+ trok alle aandacht op de Nissan-stand. Die werd voorgesteld als een beperkte reeks en onderscheidt zich door zijn grotere batterij. De module van 40 kWh van de klassieke Leaf ruimt hier namelijk baan voor een accu van 62 kWh. De ‘dikke’ batterij bestaat uit 288 in plaats van 192 cellen, waardoor het rijbereik toeneemt van 270 naar 385 kilometer op één lading.

160 kW

Tegelijk volgt de elektromotor van de Leaf een pittige steroïdenkuur. Hij gaat van 110 kW (150 pk) naar 160 kW (218 pk). Daarmee volgen zijn technische kenmerken die van de 64 kWh-versies van zijn rivalen Hyundai Kona EV en Kia e-Niro, die allebei 204 pk ontwikkelen.

5.000 exemplaren

Volgens het officiële persbericht van Nissan zullen van deze Leaf e+ slechts 5.000 exemplaren worden verdeeld in Europa. Geïnteresseerde klanten kunnen er nu al een reserveren, ofwel via de Nissan-website, ofwel bij een van de 2.000 dealers van de constructeur op het Oude Continent, en wachten best niet te lang. Vergeet niet dat Nissan in 2018 alleen al 39.000 stuks van de Leaf heeft verkocht. De eerste exemplaren van de Leaf 3.Zero e+ zouden deze zomer worden geleverd. De officiële catalogusprijs ligt op 45.500 euro, tegenover 39.900 euro voor de Leaf 3.Zero met 40 kWh-batterij.


Publicité

Delen

Een commentaar opstellen