Nissan Leaf: waarom niet als cabrio?

Nissan Leaf: waarom niet als cabrio?

Nissan heeft een wel heel bijzondere versie voorgesteld van zijn populaire elektrische auto Leaf: een cabriolet. Het gaat om een eenmalig exemplaar om de verkoop van de 100.000ste Leaf in Japan te vieren.

Nissan heeft in zijn thuisland Japan al 100.000 mensen verleid tot de aankoop van een Leaf sinds de elektrische auto in 2010 op de markt kwam. Om dat te vieren heeft het merk in Tokio de Leaf Open Air onthuld, een cabrioversie met twee deuren. Al heeft hij meer van een targa, aangezien hij zijn achterruit behoudt. Is er enige kans dat hij in productie zou gaan? Nissan heeft namelijk al een verleden met originele cabriolets door het dak te zagen van zijn grote SUV Murano, jaren voor Land Rover hetzelfde probeerde met zijn Evoque.

Geen productieplannen

Het heeft echter geen zin om naar je Nissan-dealer te rennen. Het merk gaf zelf bij de onthulling van de conceptcar aan: “Er zijn vandaag geen productieplannen voor dit model”. Spijtig, want veel elektrische cabrio’s bestaan er niet. Nissan geeft zelf voorrang aan de ontwikkeling van een drievolumeversie van zijn Leaf. Die heelt Sylphy en is ontwikkeld om vooral Chinese klanten te verleiden.


Publicité

Delen