Porsche : Cayman E-Volution als zoethoudertje…

Porsche : Cayman E-Volution als zoethoudertje…

In afwachting van de eerste volledig elektrisch aangedreven Porsche, onthult de constructeur al een Cayman die niet langer op loodvrij draait. Op die manier licht Porsche al een tipje van de sluier van het toekomstige ‘supersnelle laadsysteem’.

In het kader van een symposium over elektromobiliteit in Stuttgart, op een boogscheut van de hoofdzetel van Porsche, toonde de constructeur een aantrekkelijke conceptversie van de Cayman E-Volution. De technische fiche moet sceptici bewijzen dat sportieve prestaties en elektrische aandrijving perfect compatibel zijn. Hij accelereert in 3,3 seconden van 0 tot 100 km/u en op die manier wordt dit de snelste Cayman die Porsche ooit heeft gebouwd want de meest radicale versie (de GT4) heeft voor dezelfde oefening 4,4 seconden nodig.

Porsche Turbo Charging

Met deze concept licht Porsche al een stukje van de sluier van het toekomstige snellaadsysteem. De eerste elektrische auto die Porsche zal commercialiseren, zou in amper 15 minuten 400 km autonomie moeten kunnen bijladen. Tijdens het symposium presenteerde Porsche  immers het ‘Porsche Turbo Charging ‘-systeem. Het gaat om een laadsysteem dat in samenwerking met ADS-Tec werd ontwikkeld. Het systeem werkt op een spanning van 800 Volt en levert tot 320 kW. Ter vergelijk, de Tesla-superchargers leveren ‘amper’ 120 kW. De Cayman E-Volution zoals hij hier werd getoond moet 360 km kunnen bijladen in een kwartier. Het objectief van Porsche is duidelijk niet meer veraf…

 


Publicité

Delen

Een commentaar opstellen