R110 : Renault Zoe wint aan spierkracht!

R110 : Renault Zoe wint aan spierkracht!

Nadat Renault een grotere batterij in de Zoe monteerde, werkt de constructeur nu aan de motorisatie van de Zoe. De nieuwe elektromotor voor de Zoe is de R110 die waarvan het vermogen werd opgetrokken tot 80 kW zodat de kleine elektrowagen zich beter in zijn sas voelt op de snelweg.

Vanaf modeljaar 2018 biedt Renault de Zoe aan met deze krachtiger motor die ze zelf ontwikkelden. Het gaat om de R110 en dat is een evolutie van de R90 die vandaag in het gamma zit. De nieuwe motor is even groot en past dus perfect in het motorcompartiment van de Zoe. Ook deze motor wordt in de fabriek in het Franse Cléon gebouwd en is 12 kW krachtiger dan de actuele versie. Zo biedt de Zoe voortaan 108 pk onder de rechtervoet. De herneming van 80 tot 120 km/u gaat al 2 seconden sneller en wordt aangenamer om te rijden op verbindingswegen en de snelweg. De topsnelheid blijft nog altijd beperkt tot 135 km/u en de oefening van 0 tot 100 km/u lukt in 11,4 seconden. Momenteel wordt deze Zoe gehomologeerd volgens de nieuwe WLTP-meetmethode. Volgens Renault zal de Zoe R110 met de batterij van 41 kWh een gehomologeerd rijbereik halen van 300 km bij normaal gebruik (in de winter zakt dit tot 200 km).

Met de lancering van deze R110-motor heeft Renault voortaan vijf elektrische motorisaties in het gamma (44 kW, 57 kW, 60 kW, 68 kW et 80 kW) in de verschillende modellen: Kangoo Z.E., de Master Z.E., de Zoé Z.E., maar ze worden ook gebruikt in de Smart Electric Drive van partner Daimler.

Voor de geïnteresseerden geven we nog even mee dat de nieuwe R110-motor, maar ook de nieuwe Violet-kleur, vanaf het nieuwe modeljaar beschikbaar zullen zijn. Men kan dit model vanaf maart bij de Belgische en Luxemburgse dealers bestellen. Deze versie kost € 26.950 voor de versie met huurformule voor de batterijen, voor € 35.450 heb je hem inclusief batterijen.


Publicité

Delen