Range Rover : hier is de plug-in hybrid

Range Rover : hier is de plug-in hybrid

De Range Rover en de Range Rover Sport zijn ultieme luxewagens en ze zijn voor het eerst beschikbaar met een plug-in hybride aandrijving die in de Jaguar-Land Rover groep wordt gedeeld. Er volgen wellicht nog dergelijke modellen.

De constructeur gaf al eerder te kennen dat men vanaf 2020 zou stoppen met de productie van modellen met een zuiver thermische aandrijving. Daarom toont de Jaguar-Land Rover groep vandaag de eerste plug-in hybride versie. Deze motorisatie wordt voorlopig enkel aangeboden in de Range Rover en de Range Rover Sport en worden Range Rover (Sport) P400e gedoopt.

Dit nieuwe label staat voor een 2.0 viercilinder (Ingenium) turbomotor op benzine van 300 pk in combinatie met een elektromotor die 116 pk (85 kW) levert. Die laatste wordt geïntegreerd in de ZF achttrapsautomaat. Deze versie behoudt de vierwielaandrijving, wat typisch is voor een Range, en kan ook elektrisch rijden in 4×4-modus. De batterij heeft een capaciteit van 13,1 kWh en zit onder de koffervloer. Volgens de NEDC-meetmethode haalt hij een elektrisch autonomie van 50 km. Deze kolos met een systeemvermogen van 404 pk haalt een CO2-emissie van amper 64 g/km.

Wanneer beide motoren samenwerken, levert hij 404 pk en 640 Nm. Met die power accelereert deze Range in 6,8 s (6,7 voor de Sport, want die is iets lichter) van 0 tot 100 km/u en de topsnelheid bedraagt 220 km/u. Via de ingebouwde 7 kW lader kan men de batterij via een 32 A wallbox bijladen in 2.45 uur. Via een klassiek stopcontact (10 A) moet je rekenen op 7.30 uur. De constructeur belooft ook een garantie van 8 jaar / 100.000 km op de batterij en garandeert een batterijcapaciteit van 70% vergeleken met de prestaties van een nieuwe batterij. Deze plug-in hybride modellen staan eerstdaags bij de dealer.

 

Raadpleeg het datasheet van SPORT P400E Raadpleeg de technische fiche P400E


Publicité

Delen

Een commentaar opstellen