Toyota Auris : hybrid met 122 of 180 pk

Toyota Auris : hybrid met 122 of 180 pk

De derde generatie Auris krijgt niet alleen een dynamischer design, het model zal ook leverbaar zijn met twee hybride motorisaties: een 1,8 l (122 pk) uit de Prius of een gloednieuwe 2,0 l die 180 pk levert.

Toyota kondigde onlangs aan dat het, om aan de vraag van zijn klanten te voldoen, nu twee hybride motorisaties op zijn volumemodellen zal aanbieden. Deze derde generatie Auris, die veel enthousiasme in Genève werd onthuld, is meteen ook het begin van een nieuwe strategie. Klanten hebben de keuze tussen de 122 pk 1,8l hybride versie van de huidige Prius of een nieuwe 180 pk sterke hybrid op basis van een tweeliter. De huidige generatie Auris heeft naast de hybride motorisatie versie vijf verbrandingsmotoren in de aanbieding. Bij de nieuwe Auris wordt slechts één verbrandingsmotor voorzien als alternatief voor de twee hybride units. Het gaat dan om de viercilinder 1,2 l turbo op benzine en dit betekent meteen ook het verdwijnen van de dieselmotoren uit het Auris-gamma.

Krachtiger

De Auris 3 wordt gebaseerd op het recente modulaire TNGA-platform dat stijver en lichter is. Binnen de Toyota-groep wordt dit al gebruikt voor de Prius en de C-HR en voor de Auris betekent dit dat de wielbasis met 4 cm groeit. Dit nieuwe platform moet de Auris ook dynamischer maken, want het zwaartepunt ligt 2 cm lager. Qua design oogt de Auris gespierder omwille van de veel lager gemonteerde motorkap (-4,7 cm) en de veel bredere schouders. Optioneel levert Toyota ook een zwart dak.

 

 


Publicité

Delen